March 6, 2011

spa

Assalamualaikum...

Hi hi hi


Hari ini nak cerita pasal hari tu. 

Korang pernah buat fish spa tak? Apa rasa? Kalau yang tak pernah meh sini aku cerita. 

Hari sabtu aku ter'stuck' kat Central Market. Tak leh keluar sebab hujan lebat gila. Ronda punya ronda banyak dah berubah CM ni. Dedulu tahun 2003 last aku datang sini. Jalan punya jalan ternampak mat minah salleh ni buat fish spa. 

Aku pun cakap ngan kawan aku nak try buat tak? Daripada duk meround tak tentu pasal baik try ni. Kawan aku kata jom. 

Rm5 untuk 10minit. Tengok RM5 la terus nak buat tu.



Apalagi masuk kaki dalam kolam ikan serbu. Nak tau apa rasa dia? 
Aku rasa time tu nak tunjal-tunjal je ikan tu. Geli gila weh.


Minah Salleh tepi tu ngan bapak dia kot (sebab dah tua) tak renti-renti duk gelak.
 Mak dia tukang ambik gambar.


 Masa ni dah abis dah 'setim' dia. Lepas dua tiga minit tu dah ok. 
Dah tak geli dah. Aunty kedai tu siap tunjuk2 tangan suh sabar. 


Pendapat aku: Kalau korang tengah hot elok ko datang sini.
Automatik akan sejuk. 
Silap2 orang cakap ko gila ke hape kan. 
Memula datang muka cam singa alih2 gelak sensorang.


BENEFITS:
*micro massage
*improves blood circulation
*remove dead skin cells


Fish spa untuk tangan pun. Rega dia sama.


Masa memula ko masukkan kaki dalam tu, ikan akan serbu tau. Macam lapar pulak ikan ni. Kesian. Pastu aku tengok pamplets dia pasal 'removes dead skin cells' baru la aku tau sebab apa ikan tu serbu kaki aku. 


Nak buat mmacam mana, seharian duk berjalan kan, haruslah banyak kuman2. Tapi orang lain pun macam tu jugak la wei. Lepas siap2 tu tokey dia akan bagi tisu la untuk ko lap-lapkan kaki ko yang basah tu.

Lepas aku dah siap tu ada sorang bapak salleh ngan anak dia buat spa ni. Letak je kaki dalam tu dia gelak. Aku dalam hati giler ke hape mamat ni kan duk gelak-gelak. Pastu aku cakap ngan kawan aku 

"Apasal mamat ni duk gelak2?'.
"Ye la,  tak boleh tahan geli la tu", kawan aku cakap.

Boleh plak la aku terlupa. Ke effects buat spa tu ek? Kat pamplets tu cakap benefits je tak cakap pun weakness dia.  

Kahhhkahhh...tak tak...aku memang pelupa. Korang jangan takut nak try. BESTTTTT...nanti korang akan gelak...



See u again.
Bai.

 

No comments: