March 4, 2011

pantang

Assalamualaikum..

Now kat kolej aku ada pesta buku. Semalam ada kumpulan Rabbani. Malam  sebelum tu ada Ust. Bahiyah Semanis Kurma dengan somi dia. Aku tak memeriahkan majlis pun. Turun beli makanan pastu naik.  Tapi dari bilik aku boleh dengar la ceramahan kalau ko jenis yang tegar mendengar. Tapi, tu bukan point aku nak cerita.

Nama pon pesta buku. Aku imagine kan mesti banyak la gerai buku. BUT....meriah dengan kedai makan. Tudung-tudung, baju-baju duk bergantungan. Kedai buku 2 3 kerat je. Tu pun diaorang open table gitu je. Parking kat bawah2 blok je. Tang kedai makan, kedai baju cantik je parking bawah khemah.

Aku duk aras 2 je. Tung tang tung tang diaorang duk goreng char kueteow. Bau kopok lekor tok sah citer. Tu semua menspoilkan mood diet aku. Hancur! Kejap-kejap kang aku ajak housemate aku turun. Kejap-kejap kang aku turun beli top4. Alasan nak g beli makanan.
 

So, ce korang citer macam mana aku nak selim melim macam ni? 

Rasanya aku boleh diet tapi kena pantang sesetengah makanan la tapi still boleh makan banyakkkk lagi makanan lain kan. Kahhhkahh!!


Panorama di siang hari

Tempat makan and making the lemak. Yang ni side umah aku.
Yang bunjut2 tu la khemah orang jual2.

Side ni lebih meriah...
Kelip-kelip disangka api...
Kopok lekor singgit pun jadi...


Okeh. Lapar ni.
Bai.

No comments: