January 4, 2011

Hari pertama ke sekolah

Assalamualaikum...

Sekolah aku sepatutnya dah buka semalam tapi sekolah yang bukaknya...aku tak la terbuka sangat nak g sekolah hari pertama. Hari ni aku dah start g sekolah ye. Sama la ngan anak gadisku Alea yang baru nak g sekolah tahun ni. Masa umur 4 tahun aku dah daftar sekolah tapi dia tak mau pergi. Bayar yuran sesajo jer. Sempatlah sebulan bayar yuran, g sekolah sekerat hari. Pastu ngan aku sekali duk dgr cikgu dia mengajar kat depan. Pastu aku dah malas dah nak hantar sebab dia tak nak aku tak paksa. Lagipun baru 4 tahun kan. So, tahun ni dia dah 6 tahun jadikkkk kena la paksa gak. Tapi, ma aku kata ok jer bangun pagi tadi tak meragam pun. Adik aku antar sekolah pon ok jer masuk sekolah ngan sepupu dia. Bagusss anak mama kannnn...Kalau sape2 yang bercadang nak antar anak2 g sekolah sebelum sampai umurnya janganlah paksa-paksa ye tuantuan puanpuan. Bila sampai masanya anakanak akan dengan sendirinya nak g sekolah. Tak caya? Try la buat.



Gambar paksarela adik aku aka drebar budak2 sekolah. Almaklumlah, omaknya duk jauh pulak tu sekolah lagi jugak so adik aku la ambik tempat aku. Tadi cakap ngan Alea, aku tanya cikgu ajar apa kat sekolah hari ni, dia kata cikgu ajar mata, tangan, lutut, siku pastu cikgu bagi makan nasi goreng ngan koko krunch. Hebat budak2 sekarang ni. Yang aku ingat dulu cikgu aku bagi aku makan kuih lapis ngan kuih 'bekeng' je. Tu pasal aku jadi macam ni. Dari kecik duk makan kuih2 manis. Oooo kiranya lemak aku ni dari tadika lagi la yerrr..patutlah susah nak remove...huahuahua


Oklah. Tadi termakan nasi jadi nak tido la kejap. Baiiiikkk punyaaa
Bai.


No comments: