May 30, 2011

Ada apa dengan nasi lemak

Assalamualaikum...


Oppsss!!! Jangan salah sangka ya you all. Saya bukan nak buat entry pendidikan khasiat makanan sebab saya sendiri pun tak berapa nak berpendidikan dengan kandungan zat-zat dalam makanan. 

Okeh...cerita pasal nasi lemak. Baru-baru ni kerajaan dah buat beberapa senarai makanan yang sudah tidak boleh dijual di kantin sekolah. Nasi lemak adalah salah satu daripanya. Sebabnya, rakyat Malaysia sekarang ni dah ramai yang obes. So, pemakanan kena jaga bermula dari sekolah lagi. Kat kantin sekolah saya pun tak ada jual nasi lemak, tapi still pemakanan yang tidak seimbang bila banyakkk sangat kuih muih tradisional yang manis2. Sampai rabun mata nak pilih. Si kawan saya pulak frust sebab kat kantin sekolah tak ada jual keropok lekor. Hantu keropok lekor sungguh.



Hari ni sebab dah tak tau nak masak apa, saya buat nasi lemak pukul 4.30petang. Hahaha..ko ada.  

Okeh.
Bai.



Yang ikhlas,
Ketua Chef Hotel KG

8 comments:

mc'kie tok one said...

owh...ai dayet tau...tapi ai rindu nak makan nasik lemak yang dimasak sendiri..adehhh..

~mama ichiro~

sheila said...

haiya luuuuuuuuuu...

jam sekarang pukul 12.48 tengahari.. lu tau tak apa keadaan perut wa sekrang ini ditambah pula setelah wa tengok lu punya nasi lemak telo rebus 1/2 itu...

wa sudah sgt kebulur

MisS CikU said...

x semestinya mkn nasi lemak kat sekolah kita obes.. actually alasan kerajaan 2 x btl r.. kita kalu nk jaga ttg pemakanan sepatutnya dari rumah lagi.. apa yg kita mkn kat rumah 2 yg sepatutnya kita jaga.. kalu kat kantin sekolah x jual, bdk2 sekolah blh beli kat makcik2 yg jual kuih sebelum g sekolah.. parents pun leh wat kat rumah nasi lemak 2.. so tidak semestinya makan nasi lemak kat kantin sekolah kita boleh obes.. hu4..juz my opinion..

eynda said...

Apa salahnyer jual nasi lemak kat kantin sekolah...boleh je buat jadual menu utk seminggu...seminggu sekali buat menu nasi lemak...tak payah hari2 jual... kerajaan tak terpikir benda ni kot...nak obes bukan kerana nasi lemak aje...macam2 lagi faktor tapi nasi lemak yg dipersalahkan hehehe...

d!LLah said...

mama chiro sila buat nasi lemak sekarang..

d!LLah said...

shila...kalau dapat telur sebiji lagi dassat kan

d!LLah said...

hai miss ciku....cam ner praktikum? Kalau tak mkn hari bersekolah..weekend pun boleh belasah..

d!LLah said...

tu la eynda...sian nasi lemak malaysia...ingat dolu dolu nasi lemak 50 sen sedaaapp jeee