May 23, 2011

satu minggu yang lepas

Assalamualaikum...
Hai hai hai...

Hari ini saya free sikit *biasa tak free sebab tido*. Jadi, rasa macam ada kerja nak kena buat. Kerja? Ye...dah lama sangat dah tak update. Sebelum tu, saya nak ucapkan Selamat Hari Guru kepada cikgu-cikgu di Malaysia. Bak kata anak saya, 'selamat hari cikgu, mama'. Anyway, kat sekolah saya tak banyak sangat pun acaranya. Tapi, bolehlah daripada tak ada langsung. Bukan nak harapkan sambutan yang grand pun cuma cukuplah kalau ada kenangan sebagai penghargaan kepada jasa guru-guru sekalian. 


Pagi tu ada perhimpunan. Adalah ucapan daripada Pengetua dan Penolong Kanan-Penolong Kanan. Lepas tu ada anugerah khas kepada bekas cikgu sekolah tu yang dah bersara. Ada kek coklat pagi tu tapi tak sempat pulak nak rasa. Arghhh...menyesal plak tak menyibuk kat tempat makan hari tu.


Ada pulak undian untuk cikgu popular lelaki dan wanita. Pelajar yang pilih ni. So, adil la tu kan. Anugerah untuk pelajar yang suka tolong cikgu-cikgu pun ada. Haishhh...ari guru ke ari student ni. Konfius.


Pastu acara padang lak. Sekolah ni tak buat sukaneka. Cikgu lelaki kena main futsal dan cikgu wanita main bola jaring. Memang aku gelak sakan la tengok cikgu-cikgu main. Apapun, bravo la cikgu-cikgu yang sporting tu. Ngan baju kurung pun belasah la. Semangat sungguh. Sebelum tu kitaorang yang cikgu-cikgu ni dah bahagikan 4 kumpulan antara cikgu-cikgu ni. Kitaorang kena lawan antara 4 group ni la. Alih-alih kena lawan ngan student plak. Konfius sekali lagi. 


Acara seterusnya dalam dewan besar sekolah. Saper nak melalak memang time ni sangattt sesuai. Cikgu-cikgu memang 'main angin' budak2. Dikir barat dekat 2 jam. Saya pun tak tau la apa yang diaorang duk nyanyi. Pastu, kalau ada saper2 nak buat ucapan untuk cikgu pun boleh.


Last, acara makan-makan. Hari tu cikgu-cikgu dijamu dengan roti cicah gulai daging. Marveles. Masa makan ni budak-budak duk sibuk karok kat dewan besar. Hari tu kiranya memang tak masuk kelas la semua. Student memang suka, cikgu pun sama.



Esoknya cuti Wesak Day. Nantikan entry saya pasal hari wesak ye. Bila? Saya pun tak tau la. Minggu depan plak kot...:)
Okeh...bai

No comments: