November 20, 2010

raya haji 2010

Hari keempat raya haji baru nak buat entry. Sebelum tu nak ucapkan selamat hari raya korban la. Cerita raya kami kat kampung ni bermula 3 hari sebelum raya lagi. Ma saya biasala mesti semua kena umphh. Tahun ni dia balut sendiri ketupat tiga segi dia. Dia kata biar puas hati sikit makan ketupat. Cukup segala rasa kalau buat sendiri. Tak pe. Bagi can dia buat tapiiii saya jugakkk yang jadi assistantnya...

malam 1st tu molek lagi berkumpul ramai2 buat ketupat ngan tapai. Raya tahun ni lebih tradisional skit sebab semua pakai daun pisang.







hasil ketupat kerjatangan Ma saya lepas sejam...ada bakat sangattttt



Bila tiba malam kedua tinggal saya dan Ma saya saje...elok sangat lerrr...gambar pon tak sempat nak snap. Tak cukup kakitangan la katakan. Yang kat bawah ni pun rasanya Bety yang snap kot sebab Alea tak ada malam tu.



cupcakes main2 adik saya

Pagi raya tu macam2 ada tapi tak ingat nak snap sebab dah tak sabar nak ngap...hehehe...nasi kerabu ada, soto ada, nasi impit kuah kacang ada, rendang ayam ada...bestttt... patutlah seluar jeans dah ketat....tak boleh jadi ni...kena jalankan misi negara ni...


kek ni biasala saya la yang buat


soto masa try ni sebab dah tak muat perut lepas belasah rendang


pulut bakar tapi saya rasa macam pelik je bekas kaler biru kuning tu
tak macam sarang hamster ke...hahaha
bekas baru beli tu tau..
adik saya jadi mangsa kena hambat g beli bekas ni petang tu
ma saya biasala mesti nak kena perghhh


ketupat tiga segi dan 'tupat dakap'(bahasa orang kelate)

kek tradisi...



okeh cukuplah tu...letih dah tunggu loading....
thank you for reading this entry ye...
Hujan tengah lebat ni. Tido best ni...
Bai.





2 comments:

Anonymous said...

uiks!
sejak bila ada soto nie...
sapo wat...
meriah betui raya korang tanpa diriku ye...tsk..tsk..tsk...

~mama ichiro~

d!LLah said...

hahaha...meriah makanan...
ana buat soto...ana buat rendang...ma buat nasi kerabu...aku assis jah la...