September 16, 2011

Mengumpat ketupat

To those yang duk tertanya-tanya macam mana rupanya 'tupat dakap' yang saya duk cerita dalam entry lepas, ha cam gini la rupenya. 'Tupat' tu untuk ketupat, dakap tu pelukla. Tengok leklok ler gambo kat bawah ni. Sebab tu la kot dipanggil 'tupat dakap'. Yang ni  ma saya yang buat malam semalam. Sensorang dia duk bungkus malam tadi. Isi kat dalam dia cam ketupat tiga segi. Saya rasa kuih ni boleh timbul sebab bagi yang tak reti nak buat ketupat tiga segi tu senang je. Pi cari daun pisang pastu letak atas api bagi dia lembut-lembut sikit pastu balut la pulut yang dah di masak.






Bai.

2 comments:

gadisBunga said...

tgk, ketupat pun pandai dakap2. ini kan pulak orang. eh? :p

d!LLah said...

GB: wink wink...termaluuuu maluuu plakkkk..kan kan kan