September 26, 2010

weh hari ni dah 17 Syawal

Rasanya cam nak sambung entry yang perlu disambung tu.  oh ok.  memula saya nak tunjuk rupa tembikai yang cantik yang boleh di makan dengan kulit sekali.   entry ni saya dah cerita pasal benda ni. ok ok sila klik ye. kali ni saya dapat tunjuk gambar sebab masa raya ari tu benda ni ada. sekali lagi saya bagitau resepi ada di sini.



ada rasa geram tak? nak lagi...

buah tanpa pembaziran hijau pun boleh makan.

Malam raya tak buat apa-apa kek pun kecuali kek gula hangus yang dibikin oleh ma dan adik saya sebab ada tempahan tapi sayang gambar tak ambik sebab masing-masing kepenatan. Resepi tak terasa nak mintak tak tau kenapa mungkin lain kali saya mintak dan saya letak kat sini.  Jadi, seminggu lepas raya barulah saya buat kek kematian ni yang saya ambik dari EMG  ni.  Marbeles la resepi ni. Sila cuba rugi kalau tak try cuba test buat.


Strawberi tak do

ni pinggan anak saya


Raya tahun ni juga saya kena jadi nurse kan.  Jadi tugas saya adalah menyediakan makanan yang enak dan berkhasiat kepada seorang ibu yang sedang berpantang tapi boleh makan popia goreng setengah balang sebab biskut raya lain tak boleh makan. Tapi kek ni di belasah jugakkk...yang saya rasa spesel sikit la adalah nasi ni la sebab saya bagi nama nasi goreng halia.  Hari-hari lain makan ikan bakar, ayam goreng tak pon kalau nak sedap sikit saya buat sup ayam.  Senang. Anak2 saya pun boleh makan sekali. Hehehe.. tapi nasi ni pun anak saya boleh makan jugak dan saya pun melantak sekali sebab sedap la weh...



air untuk saya

okeh. sudah sudah. rasa nak tido padahal baru bangun. baru hajat nak buat kerja baru siap satu perenggan da rasa mengantuk. tak sedar diri kena buat 10page pun masih berrileks lagi. kawan-kawanku adakah korang pon sama sehati sejiwa? itu saya amat pasti sekali.   

have a nice day readers...readers? readers?

2 comments:

Anonymous said...

oho...kamu ada readers ke...saya tengok, saya je yang bagi komen..muhahahaha! larikkkssss!!!!


*bengong! hahahaha! popia goreng tu sedap wooo.....tapi tukang wat dah nak bersalin dah tu...sarat dahhh...

~mrs.yon~

d!LLah said...

tu pasal ada ? belakang readers tu...nama pun readers..kalu pengomel baru komen...